Gearriveerd! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Laura Cramer - WaarBenJij.nu Gearriveerd! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Laura Cramer - WaarBenJij.nu

Gearriveerd!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Juli 2007 | Tanzania, Dar es Salaam

Stel je een kleine parkeerplaats voor, een gigantische hoeveelheid mensen en 1 plek waar ze allemaal heen willen: de stad! Tel daarbij de kleine hoeveelheid Daladala's (busjes) op en je kunt je voorstellen dat het instappen niet altijd even vreedzaam gaat. Sterker nog: vechten voor een plekje waar je dan in een onmogelijke positie moet staan is niet ongewoon. Je moet jezelf echt in de dala werpen, door het raam klimmen kan ook!
De daladala's vind ik super, alleen de gigantische file's zijn minder. In 2 uur 10 cm vooruit komen is vrij normaal. Ook kennen ze hier de deo niet, als je zo dicht op elkaar staat en hangt ontdek je veel nieuwe, zeer sterk ruikende aparte luchtjes...!

In de dala's kun je Dar Es Salaam goed bekijken en het is allemaal even mooi: van de vuilnisbeltjes die overal langs de weg liggen tot de gigantische palmbomen die echt overal staan!

Gelukkig is de reis naar Tanzania verlopen zonder enige problemen, als je de lichten die om 4 uur 's nachts aangingen en het ontbijt om half 5 niet meetelt...

Mijn buddy Anna kwam me ophalen bij het vliegveld, eerst een beetje onwennig, maar nu hebben we het super. Vooral samen swahili en nederlands praten is heel grappig. Ook woont ze heel mooi, boven op een berg met een super mooi uitzicht: bij het ontbijt zie ik de opkomende zon en heel veel palmbomen, mmmm...wees jaloers ;)

Ik heb inmiddels ook gewoon wcpapier. Ik snap nu wel waarom Tanzanianen niet met links eten: bedenk maar dat er naast de wc (een gat in de grond) normaal alleen een bak met water staat...!

We zijn de dag na aankomst naar het strand geweest om elkaar te leren kennen. Tanzania werd steeds mooier en mooier: wit zandstrand, blauwe zee en hele mooie schelpen. De groep is super, we kunnen het goed vinden met elkaar dat is fijn. 'S avonds hebben we altijd veel lol in de daladala's terug naar huis.

We hebben deze dagen ook nog gefietst en gewandeld, gesprongen met Masai en de mindere kanten van Tanzania gezien (ja, die zijn er toch!):de armste wijken, je kunt je niet voorstellen hoe die mensen leven. Het zijn echt krotten, maar wel in een prachtige omgeving: hoe ironisch!

Leuk aan Tanzania is dat je veel met je handen mag eten en het eten is super lekker: cocos, rijst, ugali, gefrituurde visjes, mmm...!

Er is nog veel veel meer te vertellen, maar ik zal het rustig opbouwen. Ik voel me hier al helemaal op mijn plek en geniet van alles en iedereen. Volgende week begint het summercamp dus dan zal ik weer wat laten horen.
Badai!

  • 13 Juli 2007 - 16:48

    Iris:

    Hee laura!
    fijn dat je het zo naar je zin hebt, het klinkt echt om jaloers op te worden =P Palmbomen!! Mis je de aardappelen al hahaha =D Hier is alles normaal, het begint eindelijk een beetje weer te worden, en de nieuwe gordijnen zijn er haha! en een heleboel fruitvliegjes die we probeerden weg te jagen met een stinkspuitbus waardoor de geur van de nieuwe gordijnen snel weer wegging ;) Ik ben heel benieuwd wat je allemaal gaat doen volgende week op de scholen, dus op de camping volgende week moet ik ook maar even een computer zien te vinden. Dat formulier zal ik nog wel sturen!

    Veelveel plezier!!!

    kus Iris

  • 13 Juli 2007 - 17:19

    MitChjj:

    eey lauraaaa !!
    wahaha zo te horen heb je t wel goed daar..COCO''S en met je handen eten pjooew!
    afgezien van het feit dat de mensen daar expierimenteren met hun eigen lichaamsgeuren..;)klink allemaal heel relax!!
    ja voor de rest heeft iris al verteld hoe t hier is :) duss.. nog veel plezier daar!!
    kusj!!

  • 13 Juli 2007 - 17:49

    Veerle:

    wow meis het klinkt echt super! (oke behalve dan dat gat in de grond en dat er geen wc papier is maargoed..) heel veel plezier de komende weken en ik spreek je snel weer!
    kus & liefs

  • 14 Juli 2007 - 09:23

    Jose Van Dijk:

    Hoi Laura Leuk te horen dat je het naar je zin hebt.De eerste week zit er al weer bijna op.
    Wij zijn ons aan het voorbereiden op de vakantie. O.a. een grotere auto (soort bus).Vanmiddag nog even bij Francien op de koffie want ze is jarig. Veel plezier en pas goed op je zelf. (je krijgt nog de groeten van Marcella )ze had nog drop voor je .
    Kus mama.

  • 14 Juli 2007 - 10:18

    Iris:

    Ja, Marcella had tegen mij ook al gezegd dat ze een grote zak drop voor je had :P maar dat was maandag en toen was jer al!

  • 14 Juli 2007 - 14:13

    Jaap & Carla:

    Ha, niggie,

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt. Das wat anders dan thuis, he. Geniet er maar van. Groetjes

  • 14 Juli 2007 - 16:18

    Frans,Rita En Kids:

    Hallo Laura. Ook vanuit Hattemerbroek de groeten en wat leuk dat we mee mogen kijken met wat je allemaal beleeft. We hopen dat je veel leuk mensen zult ontmoeten en dat je een leuke tijd hebt. XXX

  • 14 Juli 2007 - 16:29

    Charleeey:

    LAURAAA!!!
    ik ben eindelijk terug van mijn vakantie, wat tamelijk saai was, en dan lees ik deze mooie verhalen!
    Klinkt echt super allemaal!!!!! Ik ben echt heel jaloers!
    Bruin maar fijn en ik stuur je zo nog even een krabbeltje op hyves (dat check je toch ook hoop ik?) en sms nog wel!!
    Liefss XXXXXXXX

  • 14 Juli 2007 - 16:34

    Christianne:

    Hee Laura!
    Zit hier nu met mijn bordje met eten (en bestek) in het oude huis, gister een invasie van pissenbedden gehad dus nu durf ik niet meer in mijn kamer te slapen! Maar ik zit dus jou verhaal te lezen...En ja ik ben al aardig jaloers! Lijkt me echt super om dat allemaal mee te maken! Ben echt nieuwsierig hoe het verder allemaal gaat. Dus ik zal je wel volgen.Heel veel plezier!!
    x Chris

  • 15 Juli 2007 - 10:58

    Tjaaah:

    Haaii!!!
    Ik ben net terug van surfkamp :D en ik kan het nou redelijk maar ik val wel van de plank af :P maar jij hebt het gelukkig ook heel erg naar je zin leuk om van je te horen!! tot je volgende bericht xxtja

  • 15 Juli 2007 - 11:35

    Peter:

    Hee meid, heb je het naar je zin?
    Kunt nog blij zijn met dat gat in de grond, stel je voor dat het er niet was....
    Veel plezier volgende week met de schoolkinderen, misschien zitten er wel een paar vroege pubers tussen.
    Groetjes en dikke zoen.

  • 15 Juli 2007 - 18:08

    Steven:

    Hee chika,
    klinkt echt heel realxt waar je allemaal zit en ik zou er echt zelf echt graag willen zijn;) maar om je niet al te veel een te goed gevoel te geven vertel ik ook dat mijn vakantie super leuk was :L Samen met Rowan, Ward en Bart hadden we echt een super goede tij en ik best een mooie zee en al:).. We hadden toevallig ook bedacht dat we naar Oostenrijk gaan deze wintervakantie en misschien wel met jou ook nog en Laura v en misschien nog 2 ofzo? (Waarschijnlijk met auto)
    Maar heel veel plezier daar en ik hoor het allemaal wel

    xxx Steven

  • 16 Juli 2007 - 17:40

    Marian:

    HOI BLONDJE !!!

    Goed om horen dat je het daar na je zin hebt. Hoe staat het daar met de diertjes(ongedierte) en dan bedoel ik natuurlijk niet van die kleine fruitvliegjes want die zijn zo onschuldig. Hè Iris!!!! Veel plezier en geniet er van dikke kus M&M

  • 16 Juli 2007 - 18:48

    Lauraaaa :

    ik ben net weer thuis aangekomen! echt belachelijk dat we elkaar niet hebben gezien eigenlijk, maar het was wel te verwachten. ik hoop dat je snel went aan de zweetlucht, of jezelf hult in een heerlijke parfumwolk (is aan te raden)!! HEEL VEEL PLEZIER daar, ik denk dat je nooit meer weg wil van Zanzibar! oh ja, en als je behoefte hebt aan chocola op Zanzibar, om het gevoel van vakantie nóg te versterken, moet je naar een hotel dat gerund wodt door een belg. er heeft vast wel iemadn uit je groep een lonely planet, daar staat het in! HEERLIJKE chocolademousse! (A)
    ik zal je berichtjes wel volgen!!
    xx Laura. oh ja, jij zal wel weer terug komen als neger, maar ik dus niet.

  • 25 Juli 2007 - 17:35

    Mir:

    Hee vast-al-heel-erg-bruine-chick :P
    vet cool man, tanzania lijkt me echt super vet... :D ik zit nu in canada en jij bent volgens mij ook al bijna klaar met je reis, of was het 6 weken dat je daar blijft?
    nou in ieder geval super veel plezier nog enzo (het klinkt allemaal geweldig) en ik hoor wel weer wanneer je thuis bent!

    liefs mir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Vanaf 20 juli tot eind december ben ik te vinden in Azië voor een exchange aan de National University of Singapore!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 6638

Voorgaande reizen:

20 Juli 2010 - 31 December 2010

Singapore

08 Juli 2007 - 19 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: